FAQ : VEELGESTELDE VRAGEN

We hebben voor jou een lijst gemaakt met veelgestelde vragen. Heb je toch nog een andere vraag neem dan gerust contact op met onze klantendienst webshop@gallerys.be. We helpen je zo snel mogelijk! Ook voor suggesties of klachten kan je bij de klantendienst terecht!

Vragen over assortiment
Vragen over bestellen
Vragen over betalen
Vragen over verzenden / leveren
Vragen over retourneren

VRAGEN OVER ASSORTIMENT

Hoe tailleren de producten van GALLERYS?

Onze maten zij geen standaardmaten. Uit ervaring weten we dat onze kledingstukken klein tailleren. Schoenen tailleren meestal normaal. We proberen zoveel mogelijk informatie over de pasvorm te geven in de productomschrijving. Zo ben je altijd op de hoogte of een bepaald artikel groot of klein tailleert. Als je twijfelt, neem dan contact op met de klantendienst. Je kan ook de fysieke winkels contacteren voor meer advies. Hou het artikelnummer bij de hand, dan weet de verkoopster snel over welk artikel het gaat.

GALLERYS LIER : 03 489 35 48
GALLERYS ANTWERPEN : 03 231 93 89

Ik weet niet welke maat ik moet kiezen.

Als je ondanks de productomschrijving toch nog twijfelt over de juiste maat, neem dan contact op met de klantendienst. We helpen u graag verder. Blijkt de maat achteraf toch niet goed te zitten, dan kan je retourneren. Past u toch liever zelf? Dan kan u terecht in onze fysieke winkels. Tip: Stel uw wishlist samen via onze webshop en breng deze mee naar de winkel. Onze verkoopsters verwelkomen u graag en staan klaar met advies op maat. Aarzel dus niet om onze winkels ook eens een bezoekje te brengen.

Wat is een wishlist?

Via de webshop kan je een verlanglijstje samenstellen waarin je favoriete kledingstukken bewaart, maar nog niet meteen afrekent. Deze lijst is heel handig: als je het meeneemt naar de winkel, dan kan je snel je favoriete stuks terugvinden en passen. Of je kan de lijst doorsturen naar de klantendienst voor meer info. Of je kan je verlanglijstje delen met vrienden, familie… Zo krijg je volgende keer een cadeau dat je echt graag wil ;o). Je kan je persoonlijke wishlist steeds raadplegen en wijzigen via het hartje rechtsboven.

Wat is de betekenis van de maat TU.

TU is een afkorting van Taille Unique, dit wil zeggen dat er maar 1 maat is voor iedereen. Dit kledingstuk heeft meestal veel stretch of heeft een ruime pasvorm.

Ik wil een kledingstuk bestellen maar mijn maat is er niet meer.

Niet getreurd! Soms komt een bepaald artikel weer vrij, bijvoorbeeld als een andere klant een bestelling van datzelfde artikel annuleert of wanneer de stock opnieuw wordt aangevuld. Laat op de betreffende artikelpagina je e-mailadres achter en je krijgt van ons bericht zodra je maat opnieuw is aangevuld. Je kan ook informeren in de fysieke GALLERYS winkels, want zij hebben een andere voorraad dan de webshop. Geef het artikelnummer door aan de verkoopster, dan kan ze snel de voorraad van de winkel raadplegen en eventueel het gewenste kledingstuk voor jou opzij hangen.

GALLERYS LIER : 03/489 35 48
GALLERYS ANTWERPEN : 03/231 93 89

Zijn de kleuren op de foto’s waarheidsgetrouw ?

We willen graag dat jij de juiste info krijgt en met een gerust hart je product naar keuze kan bestellen. Toch kan het gebeuren dat de kleur op je beeldscherm een beetje afwijkt van de werkelijke kleur van het product (lichtinval, beeldscherminstellingen…). Wij doen echter ons uiterste best om onze producten zo waarheidsgetrouw mogelijk in beeld te brengen. Heb je toch nog vragen over kleuren, contacteer dan de klantendienst : webshop@gallerys.be

Hoe blijf ik op de hoogte van acties, trends en nieuwtjes?

We hebben elke week NEW ARRIVALS. Wil je niets missen over de nieuwste trends, aanbiedingen en acties, like dan onze Facebook-pagina en schrijf je in op onze nieuwsbrief. Je kan ons ook vinden op Pinterest!

Kan ik een cadeaubon op de webshop kopen?

Cadeaubonnen kan je bestellen via de link GIFT CARD. Je kiest een bon met een bedrag naar keuze. Je kan de cadeaubon naar jezelf laten opsturen, of rechtstreeks naar de gelukkige. Je vult gewoon haar gegevens in bij het leveringsadres. Cadeaubonnen worden niet in geld omgezet, geretourneerd of geruild.

Ik heb een cadeaubon gekregen, kan ik hiermee betalen op de webshop?

Je kan met een cadeaubon voorlopig niet betalen in de webshop, maar wel in onze fysieke winkels in Lier en Antwerpen. Onze verkoopsters helpen je graag met het samenstellen van een trendy outfit!

GALLERYS, Antwerpsestraat 12 -39 - 43 - 88 , 2500 Lier
(4 winkels op wandelafstand van elkaar met een variërend aanbod)
Contact : 03 489 35 48

GALLERYS, Huidevettersstraat 11, 2000 Antwerpen
Contact : 03 231 93 89

Zijn de prijzen van de webshop gelijk aan die van de winkels?

Ja, normaal gezien wel. Mocht u toch een verschil opmerken tussen de prijzen op de website en die van de winkel, laat het ons dan weten.

Is het aanbod op de webshop hetzelfde als in de fysieke GALLERYS winkel?

Het aanbod in de winkels in Lier en Antwerpen is veel uitgebreider. De moeite waard om eens te passeren!

GALLERYS, Antwerpsestraat 12 -39 - 43 - 88 , 2500 Lier
(4 winkels op wandelafstand van elkaar met een variërend aanbod)
Contact : 03 489 35 48

GALLERYS, Huidevettersstraat 11, 2000 Antwerpen
Contact : 03 231 93 89

VRAGEN OVER BESTELLEN

Hoe plaats ik mijn bestelling?

  • Maak je keuze uit onze collectie (selecteer maat, kleur en aantal).
  • Voeg toe aan je ‘shopping bag’.
  • Als je nog een artikel wil kopen, kan je dit ook nog toevoegen aan je ‘shopping bag’.
  • Om te betalen, klik je op de shopping bag (rechtsboven).
  • Controleer je bestelling en klik op 'betalen'.
  • Om een bestelling te plaatsen heb je een account nodig. Heb je nog geen account?
    Maak er dan eentje aan. Heb je al een account, log dan in met de gegevens die je gebruikt hebt bij een vorige bestelling. Wachtwoord vergeten? Vraag het hier (link) opnieuw aan.
    Vul je persoonlijke gegevens in of controleer ze. Zorg dat deze gegevens zeker juist zijn, zodat wij je pakje goed kunnen afleveren of je makkelijk kunnen contacteren.
  • Kies je verzendmethode. Je kunt je pakje laten leveren bij een GALLERYS winkel en het daar gaan ophalen of via Bpost laten leveren.
    Betaal via Ogone, dé referentie op het gebied van veilig online betalen. Er zijn verschillende betaalmethodes mogelijk. Visa, Mastercard, bancontact voor Belgische klanten en iDEAL voor Nederlandse klanten. Je pakje zal snel geleverd worden via de gekozen verzendmethode nadat we je betaling ontvangen hebben. Via e-mail word je op hoogte gehouden van het verdere verloop.

Ik ben een nieuwe klant, hoe maak ik een account aan?

Als je nog geen klant bent op de GALLERYS webshop, moet je jezelf eerst registreren. Klik rechtsboven op het icoontje van 'account' en doorloop vervolgens de stappen om je aan te melden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding waarna je direct verder kunt winkelen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Geen nood! Je kunt je wachtwoord zelf aanpassen via ‘account’ (rechtsboven). Vul je emailadres in en even later krijg je automatisch een nieuw wachtwoord in je mailbox. Lukt dat niet? Neem dan contact op met onze klantendienst op webshop@gallerys.be

Is online bestellen veilig?

Je online veiligheid is prioritair voor ons! Online bestellen bij GALLERYS is veilig. De uitwisseling van je gegevens met onze systemen wordt beveiligd via een SSL (Secure Socket Layer) certificaat. Voor het verwerken van je betaling werken we samen met Ogone, Europees marktleider op het gebied van beveiligde online betalingen. Ogone maakt het mogelijk alle betalingen heel gebruiksvriendelijk te doen, met een optimale veiligheid en privacy.

Kan ik bestellen via de fysieke GALLERYS winkels?

Neen, je kan niet bestellen via de winkels. Maar je kan wel kledingstukken laten opzij hangen. Geef altijd het artikelnummer door dan weet de verkoopster snel waarover het gaat en kan ze de beschikbaarheid in de winkel checken.

GALLERYS LIER: 03 489 35 48
GALLERYS ANTWERPEN: 03 231 93 89

Kan ik reserveren via de fysieke GALLERYS winkels?

Ja, je kan kledingstukken laten reserveren. Geef altijd het artikelnummer van het gewenste kledingstuk door dan weet de verkoopster snel waarover het gaat en kan ze de beschikbaarheid in de winkel checken.

GALLERYS LIER: 03 489 35 48
GALLERYS ANTWERPEN: 03 231 93 89

Vanuit welke landen kan ik bestellen?

België en Nederland. Wil je een pakket versturen naar een ander land: stuur dan een mail naar webshop@gallerys.be. Mail je wishlist door (Wat is een wishlist?), dan kunnen we je laten weten hoeveel de verzending- en retourkosten bedragen (naargelang het land en het gewicht van je pakje).

Kan ik mijn bestelling volgen?

Je hebt gekozen voor levering via Bpost: dan kun je via 'track-and-trace' je pakje volgen. Je krijgt een mail met het trackingnummer van je pakket.

Je hebt gekozen voor levering in de winkel: dan krijg je een e-mail zodra je pakje in de door jou gekozen winkel is.

Normaal gezien wordt je bestelling na 3 tot 6 werkdagen geleverd, afhankelijk van je betalingsmethode.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens worden opgenomen in het klantenbestand van GALLERYS voor het uitvoeren van de overeenkomst/bestelling, het voeren van een verantwoord klanten- en risicobeheer en eventuele marketingdoeleinden. Je gegevens worden nooit aan derden verstrekt of verkocht. Je hebt altijd recht op inzage en correctie van je gegevens in ons bestand. Neem daarvoor eenvoudigweg contact op met onze klantenservice. Als je een account hebt, log je gewoon in op de site om je gegevens zelf aan te passen. Meer info vind je bij Privacy en Cookies.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, je kan je bestelling annuleren op voorwaarde dat ze nog niet verstuurd is. Heb je al betaald? Dan storten we je het volledige bedrag zo snel mogelijk terug. Contacteer zo snel mogelijk de klantendienst: webshop@gallerys.be om een annulatie te melden.

VRAGEN OVER BETALEN

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Je kan online betalen via Creditcard (Visa en Matercard), Bancontact voor Belgische klanten en iDEAL voor Nederlandse klanten. We werken samen met Ogone, dé referentie op het gebied van beveiligde online betalingen. GALLERYS heeft geen toegang tot jouw vertrouwelijke betalingsgegevens. Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je bestelling pas verzenden als we je betaling ontvangen hebben. Een cadeaubon kan voorlopig niet gebruikt worden om te betalen op de webshop. Je kan cadeaubonnen wel gebruiken in de fysieke GALLERYS winkels in Lier of Antwerpen.

Is online betalen veilig bij GALLERYS?

Jouw online veiligheid is prioritair voor GALLERYS. Voor het verwerken van je betaling werken we samen met Ogone. Dit beveiligde betaalsysteem maakt het mogelijk alle betalingen heel gebruiksvriendelijk te doen, met een optimale veiligheid en privacy. Dankzij Ogone ecommerce betaal je met het betaalmiddel van je keuze. Je financiële gegevens worden in alle veiligheid verwerkt. Het nummer van je kredietkaart wordt alleen doorgegeven aan de financiële instelling die de transactie uitvoert. De communicatie met de financiële instellingen gebeurt volgens de door deze instellingen opgelegde en gecertificeerde transmissie- en beveiligingsprotocollen.

Ik heb een cadeaubon gekregen, kan ik die op de webshop gebruiken?

Je kan met een cadeaubon voorlopig niet betalen in de webshop, maar wel in onze fysieke winkels in Lier en Antwerpen. Onze verkoopsters helpen je graag met het samenstellen van een trendy outfit!

GALLERYS, Antwerpsestraat 12 -39 - 43 - 88 , 2500 Lier
(4 winkels op wandelafstand van elkaar met een variërend aanbod)
Contact : 03 489 35 48

GALLERYS, Huidevettersstraat 11, 2000 Antwerpen
Contact : 03 231 93 89

VRAGEN OVER VERZENDEN/LEVEREN

Betaal ik verzendkosten?

Je betaalt geen verzendkosten als je ervoor kiest om je bestelling af te halen in een GALLERYS winkel. Laat je de bestelling verzenden met Bpost naar België of Nederland, dan is de verzending gratis als je voor meer dan 50 euro bestelt. Bedraagt je bestelling minder dan 50 euro? Dan betaal je 3,95 euro verzendkosten voor België en 6,95 euro voor Nederland. Wil je een pakket versturen naar een ander land: stuur dan een mail naar webshop@gallerys.be.

Mail je wishlist door (Wat is een wishlist?), dan kunnen we je laten weten hoeveel de verzending- en retourkosten bedragen (naargelang het land en het gewicht van je pakje).

Hoe en waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

Je kan je bestelling gratis laten leveren in een GALLERYS winkel of je kan het laten leveren door Bpost in België en Nederland, mits betaling van verzendkosten. Wil je een pakje versturen naar een andere land: stuur een mail naar webshop@gallerys.be.

GALLERYS WINKEL (GRATIS)

Zodra het pakje in de winkel naar keuze gearriveerd is, krijg je een e-mail en kan je het pakje ter plaatse ophalen :

GALLERYS, Antwerpsestraat 39, 2500 lier
GALLERYS, Huidevettersstraat 11, 2000 Antwerpen

BPOST (VERZENDKOSTEN)

3 mogelijkheden bij verzending via Bpost:

  • Laat je pakje thuis, op het werk of bij familie leveren;
  • Haal het af in het postkantoor;
  • Laat het leveren in een Bpost afhaalpunt of Bpack 24/7 pakketautomaat.

Voor België : 3,95 euro
Voor Nederland : 3,95 euro

Indien er niemand thuis is bij de aflevering, dan zal de chauffeur een briefje in de brievenbus achterlaten. Je kunt je pakje dan afhalen in het postkantoor, een Bpost afhaalpunt of een Bpack 24/7 automaat.

Verzenden naar een ander land dan België of Nederland?

Wil je een bestelling naar een ander land dan België of Nederland laten verzenden, maak dan een wishlist. Dit doe je door naar het gewenste product te gaan en op de knop “toevoegen aan wishlist” te klikken. Als je alle producten hebt toegevoegd kan je een overzicht terugvinden door op het hartje rechtsboven te klikken. Aan de hand van dat overzicht laten we je weten hoeveel de verzendings- en retourkosten zijn. Betalen kan via overschrijving. Van zodra het verschuldigde bedrag gestort is, sturen we de artikels op.

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je bestelling pas verzenden als we je betaling ontvangen hebben. Normaal gezien duurt het 2 tot 6 werkdagen voor je bestelling geleverd wordt. Als je betaalt via overschrijving, kan het iets langer duren omdat we wachten tot het bedrag op onze rekening staat. Je ontvangt een mail wanneer je bestelling verstuurd wordt. Via Bpost krijg je ook altijd een mail met daarin een link om jouw pakje te kunnen volgen. Indien je niet thuis (of op het adres dat je opgegeven hebt) bent bij de aflevering, dan zal de chauffeur een briefje in de brievenbus achterlaten. Je kunt je pakje dan afhalen in het postkantoor, een Bpost afhaalpunt of een Bpack 24/7 automaat.

VRAGEN OVER RETOURNEREN

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, je kan je bestelling terugzenden. Jammer dat je niet tevreden bent, maar geen probleem! Je kan je bestelling volledig of gedeeltelijk terugsturen volgens volgende instructies:

Retourformulier : stuur het bijgeleverde retourformulier ingevuld terug.

Termijn : stuur het pakje binnen de 14 dagen na ontvangst terug naar het juiste retouradres.

Producten : wij aanvaarden enkel artikelen in originele (ongebruikte en onbeschadigde) staat, met bijbehorende prijskaartjes en/of etiketten. Uiteraard is het passen van de kleding wel toegestaan.

Verpakking : verpak de retour zorgvuldig om beschadiging tijdens het transport te vermijden. Hergebruik de GALLERYS verpakking, zo spaar je geld en milieu!

Kosten : terugzenden kost 3,95 euro voor België en 3,95 euro voor Nederland. Het is niet nodig om de bestelling aangetekend terug te sturen.

Retouradres : GALLERYS WEBSHOP, HUIDEVETTERSSTRAAT 11, 2000 ANTWERPEN

Betaal ik retourkosten?

Ja, de retourkosten zijn voor rekening van de klant.

Voor België: Retour = 3,95 €
Voor Nederland: Retour = 3,95 €

Hoe en wanneer betaalt GALLERYS geretourneerde artikels terug?

De terugbetaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. De terugstorting zal automatisch gebeuren via de betaalmethode die je hebt gekozen bij het bestellen van het pakje (MasterCard, Visa of Maestro of overschrijving). We betalen een retour terug binnen de 14 dagen nadat we de retourzending ontvangen hebben.

Wat moet ik doen als het artikel beschadigd is toegekomen?

Vooraleer wij een bestelling verzenden doen wij een kwaliteitscontrole. Is er tijdens de verzending toch een beschadiging gebeurd of voldoet het artikel niet aan de kwaliteitsnormen, aarzel dan niet om onze klantendienst te contacteren: webshop@gallerys.be.

Kan ik ruilen?

Neen, producten die via de webshop zijn aangekocht kan je niet ruilen, ook niet via de fysieke winkels. Je kan wel de producten retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen. Als je producten in de fysieke winkels aankoopt, kan je wel ruilen met het originele kassaticket.